Prečo v kuchyni nahradiť kuchynskú soľ himalájskou?

Je dobré si na začiatok upresniť zloženie kuchynskej a himalájskej soli.

Kuchynská soľ obsahuje 98% chloridu sodného a 2% syntetického jódu. Pri spracovaní soli sa používajú aj chemikálie na bielenie, alebo aj látky zabraňujúce hrudkovaniu, či iné konzervačné látky, ktoré sú pre
organizmus toxické. Odporúčaná denná dávka soli je 2000 mg, už jedna čajová lyžička obsahuje približne 2300 mg sodíku, navyše väčšina už spracovaných potravín, ako kečup, párky alebo slané pečivo, už túto dávku soli obsahuje. Pridaním soli do stravy len navýšite odporúčanú
dennú dávku, čo bude mať za následok prebytočné nahromadenie sodíka v tele.


Čo spôsobuje prebytok sodíka v tele?
V prvom rade sodík na seba viaže vodu, čo môže spôsobiť dehydratáciu a tiež obezitu. Ďalej zhoršuje funkciu obličiek, zapríčiňuje vysoký krvný tlak, osteoporózu, infarkt myokardu a rakovinu žalúdka. Otázkou teda je, ak soľ zapríčiňuje rad chorôb v tele, prečo by rodič svojmu dieťaťu podával túto otravu dobrovoľne?


Je himalájska soľ lepšia?
Dôležitý je fakt, že himalájska soľ obsahuje o 82% menej sodíka ako kuchynská. Má antibakteriálne vlastnosti a pomáha ničiť choroboplodné zárodky a baktérie. Obsahuje veľké zastúpenie prírodných prvkov a minerálov, medzi ktoré vo výraznom množstve patrí horčík,
železo zinok a vápnik. Zlepšuje absorpciu živín v črevách, reguluje krvný tlak a zlepšuje spánkové cykly.

Soľ je vhodné zaradiť do jedálnička dieťaťa až po 4.roku, práve kvôli vyššie uvedeným komplikáciám, spôsobeným konzumáciou soli. Dovtedy je najlepšie vôbec nesoliť a je aj lepšie, aby sa soľnička vôbec nenachádzala na stole. Doprajte svojmu dieťaťu, aby si vychutnávalo prirodzenú chuť potravín.


Pokiaľ už teda dochucujete stravu vášho dieťaťa, zvoľte si radšej himalájsku soľ. Máte v rukách obrovskú zodpovednosť, deti a hlavne bábätká sú ešte príliš malé na to, aby si sami vyberali čo zjedia. Voľba stravy, ktorú im ponúknete dnes, ovplyvní ich zdravie zajtra.

Komentáre